Einar blir rasande när försäljare vägrar sluta ringa, lyfter på luren och svarar med genial revansch

Men det kan i ärlighetens namn vara svårt ibland. Flera gånger har jag blivit uppringd av en envis telefonförsäljare som fullständigt vägrar acceptera ett nej. Trots att man tackar för erbjudandet och tydligt vill avsluta samtalet så ska det tjatas vidare en stund till.

Det kan vara lite klurigt att hantera den typen av situationer. Jag vill helst inte vara otrevlig mot någon som faktiskt bara sköter sitt jobb, men samtidigt måste man vara bestämd då det ju gäller ens egen ekonomi.

Någon som blev ruskigt irriterad av massa samtal och som då stod för en genial hämnd är gotlänningen Einar Steen.

Foto: Petra Jansson

För en tid sedan blev han gång på gång på gång uppringd av försäljare från företaget Eniro. Trots Einars nej så fortsatte det bara att ringa så gott som varenda dag.

– När jag sa nej till den ena ringde en annan upp, sen ringde en tredje och en fjärde och en femte, berättar Einar Steen för sajten Helagotland.

”Skulle de aldrig lämnat ut”

Till slut hade han fått nog – och bestämde sig för att ge igen. Nu skulle Eniro få smaka på sin egen medicin.

Så vid nästa samtal bad Einar om att få kontaktuppgifterna till Eniros distriktschef.

– Då fick jag telefonnumret till honom. Det skulle de aldrig ha lämnat ut, säger han och skrattar.

Det Einar Steen då gjorde var att han själv ringde och köpte in hela 500 samtal från ett så kallat callcenter. Det blev 500 samtal som utan undantag gick till tidigare nämnda distriktschef.

– Det telefonnumret upphörde efter fyra dagar, berättar Einar, som alltså lyckades med sin revansch.

Efter den här kontringen så hörde han heller inte av Eniro igen på flera år.

Snacka om en hämnd som visade sig fungera och Eniro fick verkligen smaka på sin egen medicin! Jag kunde inte låta bli att skratta åt det här, DELA nu om du gjorde samma sak, eller också har irriterat dig på ihärdiga försäljare!

Exit mobile version