Einar trakasseras av envisa försäljare – klockrena hämnden får dem att ge upp direkt

Det var för några år sedan som gotlänningen Einar Steen blev uppringd av en försäljare från företaget Eniro. Han tackade nej till erbjudandet, men då ringde det igen efter bara några dagar. Företaget ringde sedan igen, igen, igen och igen, vilket tidningen Hela Gotland skrivit om.

Ville prata med chefen

Till slut rann det över för Einar.

– När jag sa nej till den ena ringde en annan upp, sen ringde en tredje och en fjärde och en femte, berättade han för sajten.

Bild: Max Pixel

För att bli kvitt problemet så beslutade han sig för att ge igen – och bad då en försäljare att få prata med distriktschefen.

– Då fick jag telefonnumret till honom. Det skulle de aldrig ha lämnat ut, sa Einar med ett skratt.

Samtalen avtog

Det gotlänningen då gjorde var att han köpte hela 500 telefonsamtal från ett så kallat ”callcenter” – alltså ett företag som specialiserar sig på att ringa upp specifika nummer med olika ändamål.

Samtliga de här 500 samtalen gick direkt till Eniros distriktschef.

– Telefonnumret upphörde efter fyra dagar, sa Einar, som alltså gav tillbaka med precis samma medicin.

Han berättade också att revanschen ledde till att han inte hörde av någon telefonförsäljare från företaget igen – på flera år.

Klockrent! Snacka om att Einar vann den här kampen! Trycker du att hans kontring var smart? Tryck då på dela-knappen, så att även dina vänner kan få läsa om det här!

Exit mobile version