Girig kund vill återlämna 4 800 toarullar och 150 liter handsprit – här är butikschefens svar

Många har under senaste veckorna varit på jakt efter framför allt toapapper och handsprit.

Annars inte så uppmärksammade produkter han i skenet av coronakrisen blivit extremt heta på marknaden. Något en del skitstövlar försökt utnyttja genom att köpa billigt – för att sedan sälja till ockerpriser.

Det fick nyligen en australisk butiksinnehavare bevis på – och då gick han fullständigt i taket, skriver Ladbible.

Drake’s supermarket är en matvarukedja i Australien – och det var i en av affärerna i landets södra delar som en minst sagt bisarr händelse skulle utspela sig häromdagen.

Chefen John-Paul blev då kallad till en av kassorna av en kollega som menade att han ”måste se det här”.

Hade köpt 4 800 toarullar

Butiksinnehavaren möttes då snart av en kund som ville lämna tillbaka en del varor som han hade handlat i affären. Det gällde – håll i hatten – hela 150 stycken 32-pack med toarullar och 150 stycken 1-litersflaskor med handsprit.

– Sådant beteende är avskyvärt, säger John-Paul i en video på Youtube. Det är sådana här personer som skapar problem för hela länder, fortsätter butikschefen.

Bild: Twitter/@intoyourblue

Han vägrade ta tillbaka varorna, men det innebar inte att kunden slutade försöka. Dagen därpå återkom han nämligen med samtliga kvitton för att kunna ro i land den maffiga återbetalningen.

– Han erbjöd mig en rabatt på 30 procent, berättar John-Paul, som poängterar att hans affär maximalt sålt en av de aktuella varorna till varje kund under coronakrisen, så att så många som möjligt ska kunna handla.

– Han hade alltså behövt komma hit 150 gånger för att få tag i så här mycket.

Tvingade kunden att lämna butiken

Butiksinnehavaren misstänker att den märklige kunden – tillsammans med kumpaner – har köpt eftertraktade varor i mängder för att kunna sälja dem betydligt dyrare, men att det inte alls gått som man planerat.

Bild: Youtube

John-Paul stod dock på sig, hävdar han i klippet – och bad bestämt kunden att lämna hans butik för att därefter aldrig mer komma tillbaka. Chefen betonar att han inte vill ha den här typen av människor – som vill tjäna pengar på andras problem – i sin älskade affär.

Det blev med andra ord ett riktigt fiasko för den köpglade mannen.

Vad tycker du om det här? Gjorde John-Paul rätt som sparkade ut kunden? Tryck då på dela-knappen, så kanske vi kan få stopp på den här typen av äckligt beteende. Människor måste verkligen sluta försöka tjäna pengar på andras problem och lidande!

Exit mobile version