Historia (fiktiv): Passagerare skäller ut damen i inteckningen – då kontrar hon med 5 ord som tar ner honom på jorden

Ett fullbokat flyg ställs in i sista sekund på den fullproppade flygplatsen.

Kräver biljett i första klass

En ensam värdinna för flygbolaget tar själv hand om en lång kö av resenärer som väntar på att få boka om sina flyg. Plötsligt trycker sig en arg passagerare in genom folkmassan och fram till servicedisken. Han drämmer ner sin biljett på disken och säger:

”Jag MÅSTE komma med nästa flyg och det SKA vara FÖRSTA KLASS.”

”Jag är ledsen, jag hjälper dig mer än gärna – men jag måste ta hand om de andra här först. Sen kan vi hitta en lösning tillsammans”, svarar flygvärdinnan vänligt.

Den arge passageraren verkar inte så övertygad. Han frågar högljutt, så att alla resenärer bakom honom kan höra: ”HAR DU EN ANING OM VEM JAG ÄR?”

Utan att tveka drar värdinnan nätt på smilbanden och greppar tag i utropsmikrofonen:

”Kan jag vänligen be om er uppmärksamhet”, började hon medan hennes röst ekar ut genom hela terminalen. ”Vi har en resenär här vid gate 12 som INTE VET VEM HAN ÄR. Om någon kan hjälpa oss ta reda på hans rätta identitet, vänligen kom till gate 12.”

Samtidigt som människorna bakom honom i kön börjar skratta hysteriskt blänger tölpen vansinnigt på henne och svär ”Dra åt helvete!”

Utan att blinka ler hon och svarar, ”Jag är ledsen, men det får också vänta.”

Glöm nu inte att dela vidare om du också drog på smilbanden när du läste kvinnans blixtsnabba replik!

Exit mobile version