19 sanslösa klagomål från förbannade resenärer

Att åka på semester kan vara hur härligt som helst. Man får komma bort från vardagen hemma och se nya saker. Äta god mat och sola utan några måsten tillsammans med nära – det är riktig semester det!

Men det är på samma gång mycket som ska stämma för att semestern ska bli sådär alldeles perfekt. Om hotellet inte håller utlovad standard eller om flygen bokas om hit och dit är det klart man blir besviken.

Dock är steget till att lämna in ett officiellt klagomål ganska stort, oftast nöjer man sig med att aldrig resa med just det flygbolaget eller att inte bo på det hotellet.

Sedan finns det en kategori människor som klagar på nästan allt här i världen, och här har vi samlat 19 av de allra värsta gnällspikarna med de galnaste klagomålen.

Klagomålen har översatts från engelska till svenska och har inkommit till resebyråer och arrangörer från missnöjda resenärer. 

1. Vi åkte på semester till Spanien och hade problem med taxichaufförerna eftersom precis alla var spanjorer.

2. Vi bokade en utflykt till en vattenpark, men ingen sa att vi var tvungna att ta med egna badkläder och handdukar. Vi antog att det ingick i priset!

Bildkälla: Wikimedia Commons

”För mycket sand på stranden”

3. Stranden hade för mycket sand. Vi var tvungna att tvätta allt när vi kom tillbaka till hotellrummet.

4. Jag tycker att man borde förklara i broschyren att de lokala mataffärerna inte säljer riktiga kakor, som till exempel pepparkakor. Vad ska man nu ha till sitt eftermiddagskaffe?

5. Vägarna var så skumpiga att vi kunde inte läsa guideboken på väg till hotellet. Det här gjorde att vi inte kände till alla saker som hade gjort vår resa mycket bättre.

6. Under min resa till Goa i Indien blev jag äcklad när jag upptäckte att nästan alla restauranger serverar curry. Jag gillar ju inte kryddstark mat!

7. Min man och jag bokade ett rum med två sängar, men placerades i ett rum med dubbelsäng. Jag håller nu er helt ansvariga för att jag är gravid – vilket inte skulle ha hänt om vi fått det rum som vi bokat.

”Det fanns fiskar i vattnet”

8. Receptionisten på hotellet blir irriterad när vi tappade bort vårt vår tredje nyckel. Det tycker jag är dålig service.

9. Vi tyckte inte sanden var som sanden i broschyren. Sanden såg vitare ut där. I verkligheten var den gulare.

10. Det är slött av butiksinnehavarna i Puerto Vallarta att stänga på eftermiddagarna. Jag behövde ofta köpa saker under siestan – den borde vara förbjuden!

11. Ingen berättade att det fanns fiskar i vattnet. Våra barn blev jätterädda!

12. Det tog oss nio timmar att flyga från Jamaica till England. För amerikanerna tog det bara tre timmar att komma hem. Det är ju faktiskt riktigt orättvist.

Bildkälla: Wikimedia Commons

”Stod inget om myggor i broschyren”

13. Jag jämförde vår enrumslägenhet med våra vänners trerummare – och vår var betydligt mindre.

14. Det stod i broschyren att det inte fanns några frisörer på hotellet. Vi är tre stycken trainee-frisörer – men är det okej att vi bor på hotellet?

15. Det är er plikt som researrangör att informera om högljudda eller stökiga gäster före resan!

16. Jag blev biten av en mygga och fick ett utslag. Det stod inget alls om myggor i broschyren.

”Ingen luftkonditionering utomhus”

17. Det borde inte vara tillåtet att sola topless på stranden. Det var väldigt distraherande för min man som bara ville ta det lugnt.

18. Det var så många spanjorer där. Receptionisten pratade spanska och maten var spansk. Ingen hade informerat oss om att det skulle vara så många utlänningar där.

19. Vi var tvungna att stå i kö utomhus för att komma med båten – och där fanns ingen luftkonditionering.

Bildkälla: Wikimedia Commons

Vilka dårar det finns, alltså! Tryck nu på DELA-knappen så att dina semesterälskande vänner får se det här!

Källa: Thomas Vacations, Association of British Travel Agents, Viralking, Lajkat.