Lista: 21 otroliga klagomål som missnöjda resenärer skickat in efter semestern

När man betalat dyra pengar för en resa vill man givetvis att allt ska vara så bra det går. Om hotellet, flygresan eller området där man bor inte lever upp till förväntningarna är det ju helt naturligt att man blir besviken.

Samtidigt finns det gott om surpuppor här i världen – och ibland kanske vissa borde tänka efter några sekunder innan börjar skrika och gapa. Att klaga på precis allt är sällan lösningen på en lyckad semester.

Om man nu dessutom ska gnälla så gäller det ju att rikta kritiken åt rätt håll. Vems är egentligen felet? Vem är ansvarig? Vem kan rätta till det? Sådant där sunt förnuft tappar många när upprördheten tar över. Det kan faktiskt ta sig i ganska roliga uttryck!

Därför har vi här samlat 21 helt otroliga klagomål, översatta till svenska, som inkommit till resebyråer och arrangörer från missnöjda resenärer. Jag kan inte hålla mig för skratt! Folk är inte riktigt kloka!

1. Vi åkte på semester till Spanien och hade problem med taxichaufförerna eftersom precis alla var spanjorer.

2. Vi bokade en utflykt till en vattenpark, men ingen sa att vi var tvungna att ta med egna badkläder och handdukar. Vi antog att det ingick i priset!

3. Stranden hade för mycket sand. Vi var tvungna att tvätta allt när vi kom tillbaka till hotellrummet.

Wikimedia Commons

4. Trots att det stod i broschyren att köket var fullt utrustat så fanns det ingen äggskivare.

5. Jag tycker att man borde förklara i broschyren att de lokala mataffärerna inte säljer riktiga kakor, som till exempel pepparkakor. Vad ska man nu ha till sitt eftermiddagskaffe?

6. Vägarna var så skumpiga att vi kunde inte läsa guideboken på väg till hotellet. Det här gjorde att vi inte kände till alla saker som hade gjort vår resa mycket bättre.

7. Under min resa till Goa i Indien blev jag äcklad när jag upptäckte att nästan alla restauranger serverar curry. Jag gillar ju inte kryddstark mat!

Wikimedia Commons

8. Min man och jag bokade ett rum med två sängar, men placerades i ett rum med dubbelsäng. Jag håller nu er helt ansvariga för att jag är gravid – vilket inte skulle ha hänt om vi fått det rum som vi bokat.

9. Ena dagen var det för varmt i poolen. Dagen efter var det för varmt. Kan de inte fixa så att det är lagom?

10. Receptionisten på hotellet blir irriterad när vi tappade bort vårt vår tredje nyckel. Det tycker jag är dålig service.

Wikimedia Commons

11. Vi tyckte inte sanden var som sanden i broschyren. Sanden såg vitare ut där. I verkligheten var den gulare.

12. Det är slött av butiksinnehavarna i Puerto Vallarta att stänga på eftermiddagarna. Jag behövde ofta köpa saker under siestan – den borde vara förbjuden!

BrandNewFresh.nl

13. Ingen berättade att det fanns fiskar i vattnet. Våra barn blev jätterädda!

14. Det tog oss nio timmar att flyga från Jamaica till England. För amerikanerna tog det bara tre timmar att komma hem. Det är ju faktiskt riktigt orättvist.

15. Jag jämförde vår enrumslägenhet med våra vänners trerummare – och vår var betydligt mindre.

Wikimedia Commons

16. Det stod i broschyren att det inte fanns några frisörer på hotellet. Vi är tre stycken trainee-frisörer – men är det okej att vi bor på hotellet?

17. Det är er plikt som researrangör att informera om högljudda eller stökiga gäster före resan!

18. Jag blev biten av en mygga och fick ett utslag. Det stod inget alls om myggor i broschyren.

19. Det borde inte vara tillåtet att sola topless på stranden. Det var väldigt distraherande för min man som bara ville ta det lugnt.

Wikimedia Commons

20. Det var så många spanjorer där. Receptionisten pratade spanska och maten var spansk. Ingen hade informerat oss om att det skulle vara så många utlänningar där.

21. Vi var tvungna att stå i kö utomhus för att komma med båten – och där fanns ingen luftkonditionering.

Källa: Thomas Vacations, Association of British Travel Agents, Viralking, Lajkat.

DELA nu det här vidare till dina semesterälskande vänner!