Nu kan du vara med i Den som skrattar förlorar – och stötta Musikhjälpen på samma gång

Succékonceptet ”Den som skrattar förlorar”, då två personer sitter och drar torra ordvitsar för varandra och ska försöka hålla sig för skratt, snittar över 1 000 000 visningar per avsnitt – och är exceptionellt populärt hos Ett gott skratts och Newsners läsare.

Många har hört av sig och vill vara med i programmet – och nu finns äntligen chansen!

Under Musikhjälpen så auktionerar vi ut deltagande och/eller exponering i ett avsnitt av Den som skrattar förlorar – och budgivningen håller på till den 22:e december klockan 17.17.

Musikhjälpens tema i år är: ”Alla har rätt att fungera olika”. Målet är att samla in pengar till personer med funktionsnedsättningar i fattiga länder.

Gå direkt till budgivningen!

Är du en person som är riktigt svag för dåliga ordvitsar men har ett ”stoneface” utan dess like? Eller är ni ett företag som vill få helt nya exponeringsmöjligheter i sociala medier samtidigt som ni visar er fallenhet för torra skämt?

Newsner/Ett gott skratt auktionerar nu, i samband med Musikhjälpen, ut en plats i humorprogrammet ”Den som skrattar förlorar” som snittar över 1 000 000 visningar per avsnitt.

Spelas in i Stockholm

Programmet är Sveriges största humorprogram på nätet och går helt enkelt ut på att två personer drar ordvitsar och torra skämt för varandra där målet är att hålla sig för skratt. 

Vinnaren av auktionen får alla exponeringsytor i anslutning till ett avsnitt av programmet samt en unik chans att själv eller tillsammans med en kompis medverka i avsnittet om så önskas.

Som om det inte var nog får du också vara med och bestämma vilka av programmets ordinarie medverkande som ska delta i avsnittet. 

Gå till auktionen!

Programmet spelas in i en studio centralt i Stockholm och inspelnings- samt publiceringsdatum bestäms i samråd med vinnaren. Vinnaren bekostar själv eventuell resa och logi i samband med inspelningen. Programmet publiceras på Facebook och Youtube.

– Det är många som hört av sig och som vill vara med i Den som skrattar förlorar. Nu ser vi det här som en fantastisk tidpunkt att kunna förverkliga en sådan önskan – och att samtidigt bidra till något så bra och positivt som Musikhjälpen. Deras tema i år är något vi verkligen brinner för och därför hoppas vi så klart att vår auktion ska kunna bidra med en fin summa, säger Niclas Norlindh, som ofta syns i programmet.

Det här ingår:

Medverkan i programmet för max 2 personer

Alla exponeringsytor i anslutningen till avsnittet

– Startskylt – presenteras med logotype och i speak

– Logotype i hörn – under hela programmet

– Slutskylt – med logotype och budskap

– Facebook-hand shake i samband med post – med länk till kundens FB-sida

– Url-länk i överskrift/videobeskrivning (med reservation för att det inte får strida mot FB:s regler)

– Budskap i program-ava – person framför kameran tackar sponsorn och förmedlar önskat budskap (med reservation för att det inte får strida mot Newsners/Ett gott skratts värdegrund)

Villkor:

– Inspelnings- och publiceringsdatum bestäms i samråd med vinnaren

– Inspelning sker i Stockholm

– Vinnaren beskostar själv eventuell resa och logi

Här kommer du till auktionen!

Nedan kan du se några av de senaste avsnitten!

Och om du undrar vad Ullareds egen porrfilm heter? Olla Conny…

Tryck nu på dela-knappen för att sprida den här möjligheten vidare till dina vänner, eller tagga en kompis som älskar torra ordvitsar!