Chefen oroar sig över personalens kraftiga stress – hans unika lösning borde alla kontor ta efter

Att vara stressad på jobbet har blivit ett allt vanligare problem världen över. De anställda förväntas hinna med fler saker på kortare tid med samtidigt som företagen, som vill göra vinster, skär ned på personal.

Cheferna på ett japanskt teknikföretag har dock kommit på ett sätt som dragit ned de anställdas stressnivåer – med hjälp av gulliga katter, skriver Bright Side.

Det japanska företaget Ferray Corporation ägnar sig åt internetlösningar och precis som på alla andra företag råder en hel del stress på kontoret. Cheferna på företaget oroade sig över hur deras anställdas stressnivåer fortsatte att skena uppåt – och kom på en kanongullig lösning.

Betalar dem för att adoptera katter

Cheferna visste att husdjur ofta sänker stressnivåerna hos människor. Men då många lägenheter i Tokyo förbjuder husdjur så valde cheferna att låta husdjuren vara på kontoret istället.

För att sänka stressnivåerna så gav cheferna sina anställda betalt, cirka 500 kronor, för att adoptera hemlösa katter, till kontoret.

På så vis ville cheferna inte bara rädda livet på de stackars missarna utan även skapa en bättre stämning på kontoret.

Bildkälla: Twitter

Stor succé – sänkta stressnivåer

Idéen gjorde succé hos de anställda och många adopterade till och med fler än en katt.

Sedan katterna kom till kontoret så har cheferna noterat att stressnivåerna sjunkit samtidigt som produktiviteten ökat. Det har även noterats att de anställda är gladare och trevliga mot varandra.

Bildkälla: Twitter

Katterna tillbringar nu sina dagar med att strosa runt på kontoret och bli klappade av de anställda eller gosar med sina nyfunna kattkamrater.

Bildkälla: Twitter

Vilken underbar idé – fler företag borde verkligen ta efter! Tryck nu på DELA-knappen så att dina vänner också får se detta!